неделя, 6 април 2014 г.

Не бързай



В два след полунощ,
докато спиш непробудно ръцете ми заплитат жълтата прежда,
разплитат мислите и си спомням за всичко, което не понесоха плещите ми.
Очаквах ли рамото ти до моето?
Слаба ли бях?
Теб ли загубих,
или вярата, че ще отворя очите си някога,
а твоите ще ме гледат с любов устояла на всички изпитания,
по- мъдра,
по- силна,
по- искрена?
Не те чух да казваш „оставам“,
а исках...
А исках да можеш да бъдеш, като онзи странник
с тих глас, топъл поглед и мило лице, който срещнах веднъж.
Истински Хемингуей беше.
Бунтар, достатъчно смел да живее тогава, когато всички други умират.
Говореше, а в думите му прозираше опит натрупан с години.
Накрая завърши:
„Знаеш ли дете, едва когато пораснеш, а дори може би малко след това ще разбереш, че в живота не е важно времето което ще дойде,
а времето което е. Казвам ти го сега, за да си с крачка напред от останалите.
Но не бързай. Не бързай да порасваш. Капан е.“
И намигна лукаво, сякаш никой не ни гледаше.

Броях бримките по една на всяка глътка въздух.
Можех да бъда навсякъде.
А аз сгушила себе си до тази закърпена обич...
Не ме чу да казвам „оставам“,
а искаше.
Сега сънуваш, че в косите ми вятърът диша...


Няма коментари:

Публикуване на коментар